23 Kasım 2010

"Bir Adam Yaratmak"

(Necip Fazıl Kısakürek/ Bir Adam Yaratmak adlı eserinden alıntıdır)
..................................................................
""" HUSREV: Bir adam yaratmağa kalkıştım. Ona bir surat ve kader bulmak... Nerede bulayım? Kendimi buldum. Suratsız ve kadersiz adam şahlandı. Zinciri kırdı. Elimden kaçtı. Ben insanım. Beni arkamdan vurdu. Suratsız ve kadersiz adam benim suratımı takındı. Kalıbımı giyindi. Kaderimin içine yattı. Benim de kaderim buymuş."
..................................................................
"HUSREV: Ben tırmanmak istediğim kayadan düştüm. Meğer çok ileriye gitmişim. Yasak ülkelere girmişim. Gözü kör, yürürken, bir çiyan yuvasına basar gibi bazı sırların üstüne bastım. Onlar gaipler aleminin bekçileriydi. Ürktüler ve beni çarptılar. Yaratıcı neymiş, yaratmağa kalkışarak tanıdım. Yalancı ilah, doğ-ru-sunu tanıdı. Gölge artist öz sanatkarı tanıdı. Ben şimdi, şu anda tanıyorum Allahı. İlminin, sanatının karşısında aklımı veriyorum. Aklım bir cephane deposu gibi patlıyor, kül oluyor. Bekle, az kaldı."""
I-------------------------I


O bir ceylandı!

Avdı yani doğuştan!

Çünkü güzeldi!

Avcı gördü onu;

Biraz geri kaçtı ceylan;

Gözünden yaşlar sızıyordu…

Yaaaa.............

bak gördünmü

nekadar kolaydı zaten uçurumda duranı avlamak!!!!


(Ya o uçurumdaki gözü yaşlı ceylan olmak???????)


8 yorum:

  1. Yıl 1969.. MTTB bizim yuvamızdı. Üstad Necip Fazıl Kısakürek'in yamacında çantasını taşıyan bir öğrencisi olma gururunu taşıyorum.

    YanıtlaSil
  2. Üstadı tanımak ve ona yakın olmak ne güzel bir şeref....

    YanıtlaSil
  3. O zamanları hepimizin bir mefkuresi olduğundan büyülenmiş gibiydik. Bir gayeye baş koymuş gibi toplumu ifsad eden herşeye karşı yürüyorduk. O zaman hepimiz şerbetlenmiş gibiydik. varımızı, yoğumuzu insanlık idealine adadık. Hiç bir engel tanımıyorduk. Bütün yüreklerde dostluk ateşini alavlendirdik. Sevdik, sevildik, Öldük, dirildik...

    YanıtlaSil
  4. Üstadın içime işleyen eserlerinden birini paylaşmışken-ki bendeki de yakındır roman kahramanı Hüsrevin talihine-
    onu sonsuz hayranlığımla anıyor,
    size ise Profösör saygı ve hürmetlerimi iletiyorum.....

    YanıtlaSil
  5. Profösör;
    (Fakat şunu da belirtmeliyim ki Üstada hayranlığım bugüne kadar "1"e ulaşmadan önceki bohem hayatı ve o dönem ortaya koyduğu muhteşem eserleriyle sınırlıydı.
    Fakat sormak isterim size;
    Üstad ki kelimeyle oynar, üstad ki bir kelimede bin şey söyler ama anlayamamışımdır neden tutukulu bir aşık olamamıştır, neden? neden 1-2 şiirle sınırlıdır "kadın" a olan aşkı?oysa en çok o yazmalıydı bunu, yoksa yırtıp attığı eserler arasındamıdır?)

    YanıtlaSil
  6. İyi bir soru bu senin sorduğun. Üstad mutlaka beşeri aşk yaşamıştır ama onu vitrinlemek isktememiştir. Onu bir nevi "mahrem macera" formatında görmüştür. Oysa üstadın mefkuresi başkadır. Üstad ki ona sultanı şuara denmiştir. ezelden ebede sonsuzluk bestesinin şairidijr de. Fikir adamı ve şair. Körkütük şairlik manzarasını vermemiştir kendisi. Oysa içinde ne fırtınalar kopmuştur onun.

    Mutlakaz kadına dair şiirleri vardır ama, "Hamdım, piştim, oldum" dedikten sonra kcdına duyulan aşk şiiri onun için ikinci plna düşmüştür. Yazıp okuduysada mahremiyetinin içinde saklı tutmuştur O. Biliyorsun Anne şiiri ile, kadının gerçem değerinin ne olduğunu göstermek istemiştir.

    Bana göre de insan vakti zamanı gelince birine tutulur, aşık olur. Aşkının karşısında tir tir titrer. Gözlerine adeta mil çekilir. Dizlerinin bağı çözülür. Bu herkes için mukadderdir. Ama Allah aşkı ve insanlık idealindeki mefkuresinin yerini hiçbir değer dolduramaz.

    Sizin de bildiğiniz gibi şiir yazana şairz deriz. Şair şuurlandıran demektir. Şuur ise ancak sanatla icra edilebilir. Femi muhsinle okunan bir edebi eser sadece bir edebiyattan ibaret değildir. Belagatı içermelidir. Belagat ise olgunlaştırma ve tebliğ anlamını içermektedir. Bu olgunlaştırma insanı bir insanı kamil seyri sulukuna götürmektedir.

    İyiki üstad düşünmüş. İyiki Üstad yazmış. İyiki Üstad'ı seviyoruz. İyi ki Üstad'ı sevenleri de seviyoruz. (Sürçü lisan ettiysem affola)

    YanıtlaSil
  7. cevabınız için teşekkür ediyorum..estağfurullah.
    Onu anmışken bel ki ben de sır gibi koruduğum şiirlerimi bigün "Sonsuzkuyu"ya atarım...

    YanıtlaSil
  8. Uçurumun kenarında..
    Gerçeğe yakın..

    Cinnete beş kala..
    cennetten uzakta..

    Düşünüyorum..
    Sadece..

    Ey kutsal isyan! İyi ki varsın!..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...