02 Ocak 2011

pazar kaygısı "moda"

Kimdir bu modacılar?
Nasıl bir zevkleri vardır ki onlar yaratır, istisnasız herkes beğenir ve o yıl sadece onların belirledikleri şeyler giyilir, takılır olur!
Kimse bu zevksiz oğlu zevksizler, bu estetik yoksunu, sanattan nasibini almamış tasarıdan habersiz tasarımcılar sevmiyorum ben onları! Sırf onlar yüzünden kitapçıdan çok kumaşcıya gitmeye başladım, sırf onlar yüzünden 2 yıl önce azmettim oturup birşeyler dikmeye başladım...(artık perdelerimi ve kıyafetleri diker hale geldim).Hayır, onlar yüzünden alışveriş yapmaktan da nefret etmeye başladım; pazara da, o çok pahalı mağazalara da gitsem hep aynı çizgiler, hep aynı renkler, hep aynı kesimler...Taşradaki de , kentteki de aynı şeyi giyer oldu; biri pazardan ucuzunu, diğeri 1 m. etiketi olan pahalısını...
Modacılar bu çarkın baş misyonerleri; siyaset, medya ve çağın tek düzeleştirdiği, fabrikasyonlaştırdığı insanları tam kıvamına getirmekteler. Artık tüm koyunlar tek tip giyer hale geldi! Bravo, yaşasın moda!
Ha bide kılık kıyafetle bitse neyse; koltukların şekli, kumaşı, evinde kullandığın araç gereç ve her aksesuarı düşünen, senin için tasarlayan birileri var! Sen yeterki yorma kafanı, birileri yapar, sen gider alırsın nasılsa! Ama sakın moda olmayanı alayım deme, feci ayıplanırsın!

Bugün isyankar bir pazar...
ee dostum kendin olmak zor zanaat; kendin olabilmeyi başarmak maharet işi, kendi zevkince yaşamaksa hürriyetin ta kendisi; hadi ol olabiliyorsan kendin, hadi göreyim seni!

2 yorum:

  1. Bir insan herşeyi kendisi için tasarlayamaz. Hem teknikleri bilmek zorundayız. hem de ham maddeyi kendimiz üretmemiz gerekmektedir. Bu na nice unsurları da ekleyebiliriz. Sadece kendi karekterimizi belirleyecek değerleri tasarımcıya bir alt kültür olarak verdiğimizde, bizden daha iyi bir ürün çıkartabilmektedir. Kendi zevkimize göre bir otomobil nasıl tasarlayabiliriz. Kendimiz için kumaş tasarlayamayız. Mutlaka başka düşünceler içinde yer alacaktır.

    YanıtlaSil
  2. evet maalesef böyle bir şansımız ya da lüksümüz yok.
    kastım mümkün olanları zorlamakta!

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...