29 Ağustos 2012

tatilden...



Evden tünel kazacağım

Açık bir denize…

Hazır çırpınırken boğulayım

Maksat kıyıdan uzaklaşmak…



Geçen çocukluk arkadaşımı gördüm, sımsıkı sarılmamı algılayamadı önce kız.

Dedim, nasılsın?

Hayran hayran bakarken suratıma sırıtarak

Dedi- hiiiç bildiğin gibi işte..

(28 yıl önce bildiğim gibi!)

Dedim bekarsın herhalde

Yine sırıttı yüzüme bakarken

Dedi- heee olmadı işte…

2. ve 3. soruya yeltendim baktım cevaplar “hiiiç” ve “heee” yle dönüşümlü bıraktım onu güzel, sessiz dünyasına…

Sonra başka bir arkadaşımın annesiyle karşılaştım, dedim; nasıl o?

Dedi- nasıl olsun, hala şarkı söyleme derdinde bikaç yerde çıkıyor, bi de dın dın dın işte… (gitar dersi veriyor).

Eee sonra diyorum.

Diyor- boğarmış herifi diye evlenmedi, babası gibi ruh hastası oldu o da…

Düşünüyorum bir an; parlak elbiseler içinde, 3. sınıf eğlence mekanlarında şarkı söylerken onu, elinde saç fırçası yerine mikrofonla…

Ve başka bir arkadaş…duymuş geldiğimi, aradı..geldim bulamadım seni dedi sitemle.

Olsun dedim nasılsa görüşürüz bigün.(18 yıl olmuş görüşmeyeli oysa)

Numarasını verdi bana,

Olur ararım! dedim…

Ona göre ben şehre gelen medeniyettim.Farklı bişeydim işte, hayranlıktan gelen bir sevgi duyardı bana çünkü hep daha çok anlatacak şeyim olurdu başkalarına kıyasla…

Bandana, deri bileklikler, siyah oje ise medeniyetin izleriydi ona göre…

Acaba hatırlıyormuydu o da vişneyle dudağımızı boyayıp evcilik oynadığımız günleri…

Bi diğeri hani telli makara arabasıyla beni gezdiren çocuk…

Sormadım ama ayrılmış eşinden ve mahalli fısıltılara göre başka biriyleymiş…minik kızı Liliyle arkadaş oldu”lütfen gitmeyin bizde kalın dedi” evvelden babası derdi.

Babasıysa sadece gözlerimdeki boşluğa takıldı…

Anladım herkes ölmüştü, yalnız kalmıştı içimdeki sıska sarı…

Çocukluğummuydu lanetli olan, yoksa zaman mı lanetliyordu her çocukluğu……



(NOT: Ütü yaparken izlediğim kadınların %90 ‘ı gömleği tek taraflı ve kol kat izi yaparak ütülüyor.ütü bezi, suyu hak getire…vah benim emeklerim, cinnetli Pazar sendromum…..)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...