06 Aralık 2012

Yuğ (O Kadın)


Yürüyordum,
“Heyyy!!” dedi biri
Baktım kaldırımda oturuyor kendileri; aynı kadın! 
Yaklaştım yanına, dedim  bana mı seslendin? Yere bakıyordu..
dedi –rimelin varmı?
Güldüm, ilahi ne yapacaksın rimeli? dedim
Ses vermedi, yere bakmaya devam etti..
Baktım yanında kocaman bir çuval, ne var bunun içinde diyerek yeltendim açmaya, bir hışımla tuttu elimi;
-kuru yaprak!!
Ne yapacaksın bunları, ne topluyorsun dedim
dedi –altıma sereceğim! Maksat manzara olsun!
Tam da başka bişey sormamaya niyetliyken tekrar:
-Rimelin varmı!! dedi
Yok benim annem! Yok, rimel taşımam! dedim
Hem ne lazım sana şimdi rimel deyince,
- insan ölürken de güzel görünmeli değil mi benim annem!!! deyip
çuvalını kaptığı gibi gitti…
Tövbe ya rabbim delimidir nedir,
ve ne diye karşılaşıp duruyorum bu kadınla!



(NOT: Orta Asya Türklerinde içlerinden biri öldüğünde hane halkı, bıçaklarla yüzlerini ve göz altlarını keserek kan akıtırlarmış. Böylece gözyaşları bu kesilen yerden akan kanla karışırmış.Yas göstergesi olan "yuğ" törenlerinde böyle bir gelenek varmış. Hani “kan ağlamak” deyimi var ya ordan geliyor işte…)




5 yorum:

  1. Filistinli gözünden akan bir damla kanlı gözyaşı gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kah Doğu Türkistanlı kah Kerküklü gibi!

      Sil
  2. Deli olduğunu zannetme..!
    Belki yüreği delidir,delik deşiktir..!

    (NOT için şunu eklemek istedim: "İlkbaharda ölenleri sonbaharda, otların ve yaprakların sarardığı zaman gömerler. Kışın veya güzün ölenleri çiçeklerin açıldığı zaman (ilkbaharda) gömerler" diyor kaynaklar..)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kimbilir neyin nesi...
      notunuza göre kendileri baharda ölmüştür tam da sırasıdır gömülmenin veyahut ölecekse baharda gömülecektir.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...