02 Ocak 2013

İlahi Marduk!


(Fotoğraf:Berlin devlet müzesinde bulunan VA/243 katalog nolu bir Akkad silindir mührü gök cisimlerinin bilinen betimlemesinden oldukça farklıdır. Bu Sümerlilere göre güneş sistemini gösteren bir betimledir : on iki gök cismi içeren bir sistem.)



Yoğun ama enteresan  bir zaman içerisindeyim;
Aslına bakarsan piyangodan amorti de çıkmadı  fakat bir aydınlanma (!) yaşıyorum ki sorma, bu Marduk’un etkisimidir nedir helada bile bi fikir bir buluş üzerindeyim …


(Not: olmuyor...
tak tak attıramıyorsun, otomatik viteste "sabuha" dinlenemiyor.)







4 yorum:

  1. Babil'in en güçlü tanrısı bu Marduk,ama Babil'e sahip olamamış. Devrik bir tanrı olarak çıkmış göğe.. Güneş sisteminde iktidar hesapları yapıyormuş.. Hani etkisinde kalmak ne sonuç verir bilmiyorum..

    Efendim mesele "sabuha" dinlemekse;mutlaka bir yolu bulunur..:)

    Saygı ile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya o değil de Marduk 1983’te “Gezegen X” olarak keşfedilmiş ama adamlar binlerce yıl evvelden Uranüs, Neptün ve Pluton’u keşfetmişler fakat dünyanın güneşin etrafında döndüğünü anlayamamışlar :)Sümerlerin astronomi öngörüleri doğru olabilirmi olamaz mı bilmem, maksat kendi durumuma kılıf uydurmaktı :)
      (hayır mesele sabuha dinlemek değil, mesele araba kullanırken bir kol dışarda raconuna uygun zevkle dinlemekdi...)

      Sil
  2. Bana da amorti çıkmadı, helada bile bir orjinal bir fikir bulamıyorum Marduk' tan mı dersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mümkün! boşver, orijinal fikirler her zaman bir işe yaramayabiliyor ;)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...