18 Mart 2013

"Kahve Yemenden ..."


Ufak da olsa bir işi halledince “hah kahveyi hak ettik değil mi!” derdi, canı sıkkın olduğunda, elini başına dayayıp daldığında derinlere “hadi bi kahve yap da neşemiz yerine gelsin” yahut küstük mü haksız da olsa “bi barışma kahvesi yap da  içelim elinden” bazen de “bak bunun üstüne bir kahve gider işte!”derdi…
Bayramda seyranda her gelen misafire kahve ikram eder (tabi hepsiyle beraber kendi de içerdi).
Kahveyi özel çektirir, her yerde yada herkesin yaptığı kahveyi içmezdi, onun bir ölçüsü, şaşmaz tarifi vardı…her içtiğinden de keyif almazdı, bazen kimseye güvenmez kendi yapardı, fincanı ince ve küçük boy, cezvesi özeldi…kahveyi satın aldığı yer ise asla değişmezdi…derler ki; büyük dedesi at biner, bi yerden bi yere giderken küçük cezvesini, kahvesini, od ocağını da beraberinde götürürmüş…atadan kalma mirasıdır yani…
Çok da söylendiğim olurdu yersiz seslenmelerine, kahve içmek için bahane buluşlarına fakat gel gör ki zamanla ona benzedim…
Şimdi daha iyi anlıyorum onu! Meğer tek lüksüymüş hayattaki, sığındığı tek keyfiymiş, düşünüp çözüm bulamadığı anlarda yahut  isyan ettiğinde hayata  bazen de  küçük mutluluklarının simgesiymiş meğer tiryakiliği…
Sigarayı bıraktı bırakalı kahveyi de aramaz oldu,tadı tuzu da kalmadı… şimdilerde günde bikaç defa kahve içtiğimi görünce (pek tabi sigarayla) “yapma canına yazık” diyor, ben gülümsüyorum ve hatta bi tane de ona yapıyorum…tıpkı onun bizamanlar başkalarına ikramı sevdiği gibi…
Beni tanıyan herkes bilir tiryakiliğimi ve hatta birçok arkadaşım benle sohbet ettikleri zamanlar yüzünden bol şekerli Türk kahvesi içmeye başlamışlardır, …ölüp gitsem hani adım en çok da kahveyle anılır…
Babamın bana devrettiği en büyük tutkudur kahve…aramızda duygusal bir bağ vardır…ve kahve tek başına bir sebeptir bazen güne katlanmak için…gerisiyse bahane!..






11 yorum:

  1. burnuma birden bire mısır çarşısındaki kuru kahveci'nin önündeki kuyruk ve o kuyruğa insanı çeken kahve kokusu geldi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hay Allah, sevindim, üstüne bir kahve içseydiniz bari ;)

      Sil
    2. anarşistim. çay içtim :)

      Sil
  2. Sanki babanın bir diğer kızı da benmişim gibi.:) Çok severim kahveyi ama az şekerli ya da şekersiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama her daim kahveleri ben ısmarlarım ona göre :)

      Sil
  3. Ben en çok şu resme takıldım..
    Eskiden duvarları süsleyen halı gibi bir şeydi hatırladığım kadarıyla..

    Kahve her daim Yemen'den gelir..:)
    Gülü çimenden gelir diye bir de türküsü var..:)

    Selam ve saygı ile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resim evet duvar halısı meşhur "Kahveci Güzeli"
      türküsü de var demek bulayım da dinleyeyim bari devamında ne diyor:)

      Sil
  4. o kişiye yazık ya.
    :)
    türk kahvesi sigaracısınız herhalde.
    acaba günde kaç kahve içiyorsunuz.
    2-3 olabilir sanırım.
    aklıma ne geldi bizim anneler teyzeler, yanlarında aile büyükleri olunca bir odaya gidip biz prova yapacağız derler, türk kahvesi ve sigara demektir bu bayanlar arasında.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bazen 4-5 bile oluyor.
      "prova yapmak" bu iyiymiş tuttum :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...