19 Mart 2014

öyle işte..



Hava güneşliydi, daha doğru dürüst kar yağmadan çiçeklenen dallara bakıp “iyi halt ettiniz!” dedim..ne lüzumsuz bir tezcanlılık böyle…
Az ilerde bir fırın vardı , insan ekmek almaya bu kadar heyecanla gider miydi! Neyse eşiştirme.. En sıcağından bir ekmek alıp çıktım…sonra tam da içimde sonsuz bir huzur yürüyorken bi baktım “O”, uzun zamandır rastlaşmıyorduk doğrusu merak da ediyordum kendilerini! Seninki yalınayak volta atar gibi bir oyana bi buyana yürüyor, arkasında 3-5 tane kedi onla birlikte hareket ediyordu..birden durup kaldırıma oturdu, kediler de etrafında dönmeye devam ettiler…beni görünce :
-heeyy! “Hani benim emaneti niye vermisin?” dedi.
Birden öylece şaşırıp kaldım. sonra…
- ??? ha? haaa… Selam !!!
deyip
Ben de yanına, kaldırıma oturdum..
-Sahi sen nerelisin? dedim.
-Kaynağından!
-yani?
-falanca … memleket!
-Hııı…Neyi meşhur sizin oraların?
-delisi akıllım! dedi…
Gülümsedik ikimiz de…
Sonra..ekmeği gözüyle işaret ederek,
-Nedir o kolunun altındaki, yoksa sen de mi modaya uydun !! dedi. (her halttan da haberi vardı!)
-Yo yo…değil!! Biliyormusun bu dünyanın en kıymetli, en güzel ekmeği..yiyelim mi beraber?
-madem öyle ver bakalım! dedi.
Ucundan bölüp biraz ona verdim, biraz kedilere doğradım, biraz da kendim aldım…
Yediğim en lezzetli ekmekdi, tutamadım ki gözyaşlarım öylece süzüldüler lokmalarıma…
O:
-du bakayım! deyip birden kemiklerimi kırarcasına sımsıkı sarıldı bana!
Sonra o kapkara elleriyle gözyaşlarımı silip, azarlar gibi
-Çok durdun! Hadi git sen! Gittt! ..dedi…
Ben de esip savurmaya başlamadan biran evvel kalkıp yanından ayrılayım istedim….


(NOT: “Hârâbat ehline hor bakma zâkir!

           Definelere mâlik  virâneler var!”)



1 yorum:

  1. O'na rastlarsan bir daha selamımı söyle..eğer kabul ederse..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...